optimalizace a a/b testování
Dlouhodobá optimalizace a A/B testování
Experimentováním a kontinuálním zlepšováním posunu váš web do optimálního stavu. Budeme testovat, pravidelně vyhodnocovat a vylepšovat.
SCROLLUJTE DÁL, JEŠTĚ NENÍ KONEC :-)
OTÁZKA NA ÚVOD
Jste v této situaci?
Web není nikdy hotový, stále lze najít věci, které by se daly vylepšit. Vyšší konverzní poměr, více prodejů či lepší zákaznická zkušenost.
Navrhnu experimenty, otestujeme je, vyhodnotíme a kontinuálně tak budeme zlepšovat váš web, aby dosáhl optimálního stavu.
Proč se mnou?
Výběr činíte vy. Je tu ale několik věcí, díky kterým vám pomohu dostat váš projekt do zdárného konce.
Mám vlastní e-shop zaměřený na vlasovou kosmetiku, kde se neustále učím a testuji, jak zvýšit konverzi a poskytnout skvělý uživatelský zážitek.
Abych své znalosti ověřil, prošel jsem certifikací společnosti Shopify, jejichž řešení využívám i pro své klienty.
+
01
Uživatel first
E-shopy stavím především pro vaše uživatele a s maximální konverzí.
02
Kontrolní seznamy
Mám vytvořené checklisty, kde kontroluji desítky položek.
03
Data před dojmy
Nemám patent na pravdu, řídím se dle dat a UX výzkumů.
04
Otevřená hlava
Kontinuálně se vzdělávám/školím, abych byl stále relevantní.
Baymard Institute
Member
130 000 hodin UX výzkumu
monitoring top US & EU e-shopů
Nielsen Norman Group
Learner
leader v oblasti UX výzkumu
extenzivní výzkumná databáze
IxDF
Member
držitel několika certifikátů
mentoring od špiček z oboru
GoodUI
GoodUI
Learner
UX vzorce a A/B testing
monitoring globálních hráčů
KLIENTŮ
20+
let zkušeností
6+
průměrná konverze
5.5 %
Analýza a výzkum
Začnu UX auditem a zmapuju současný stav. Kombinuju data z analytických nástrojů a dotazování uživatelů. Odhalím tak problémy, některé vyřešíme rovnou, jiné jsou námětem pro testování.
Formulace hypotéz
Z odhalených problémů, které jsme nevyřešili rovnou, vytvořím hypotézy k testování. Určím jejich pořadí, prioritu a které má smysl testovat, například vzhledem k potenciálnímu výnosu, náročnosti či času.
Návrh designu
Navrhnu jednotlivé varianty řešení (pokud to tedy není změna barvy nebo textu), neboli wireframy. Samozřejmě tak, aby s tím programátoři měli co nejméně práce.
Realizace testu/experimentu
Nejprve spočítám statistický model testu, nastavím test v daném nástroji (VWO, Optimizely apod.), zkontroluji integraci a test spustím. Průběžně test sleduji, abych předešel vzniku chyb, omezil riziko špatných variant či netestoval již "správnou" variantu.
Vyhodnocení a nasazení
Vítězné výsledky nasadíme na web, u neurčitých se podívám, zda nedávají smysl pro nějaký segment uživatelů (například na mobilu) a u negativních zjistím, kde jsem se spletl v předpokladech, a zkusím otestovat novou variantu založenou na více datech.
A znovu
Pak to celé budeme opakovat. A jelikož jsme už jednou testovali, budu se snažit zkrátit celkovou dobu experimentu, abychom mohli mít co nejvíce vítězných variant.
03
Reference
Vážím si každé spolupráce a toho, co jsme společně dokázali vytvořit. A taky za příležitost!
Filip je člověk, který nikdy nezůstane stát. Proto nezůstal pouze u designu, ale zapojil do své práce analytiku, která společně s optimalizací konverze zajistí, že váš web nebo aplikace nebude pouze hezká, ale vydělá vám peníze.
Takže pokud ještě váháte, zda s Filipem spolupracovat, neváhejte dlouho. Mohlo by se vám stát, že bude mít kapacity plné na rok dopředu.
Martin Pichlík
CEO @ Pure Online
Filip nám navrhnul design aplikace, který je bez jakékoliv skromnosti na mezinárodní úrovni. Jeho kreativita, dovednosti a pozornost k detailům jsou vynikající. Jsem nesmírně rád, že jsme se potkali, jelikož společně jsme dokázali vytvořit uživatelsky přívětivou a zároveň designovou aplikaci.
Dušan Salay
CTO @ Keyword Eater
Kdykoliv náš tým potřebuje UXového mága, obracíme se ihned na Filipa. Vždy vyčaruje ten nejlepší design.
Zvládne vše, od uživatelských rozhovorů, přes informační architekturu, wireframy, až po průběžnou optimalizaci. Filip je opravdový digitální kouzelník!
Lukáš Frána
Jednatel @ NUMOTEQ